Reklama outdoorowa na Śląsku

Z racji doskonałego skomunikowania (co nie do końca idzie w parze z jakością dróg) i bliskich odległości pomiędzy wieloma śląskimi miejscowościami dużą rolę jako nośnik reklamy na Śląsku odgrywa reklama outdoorowa.

Reklama outdoorowa to wszelkie formy reklamy umieszczone w przestrzeni publicznej, a zatem przede wszystkim billboardy lecz również mniejsze banery wieszane zwykle na płotach przez drobniejsze firmy. Oddziaływanie typowej reklamy outdoorowej jest zwykle rozciągnięte w czasie lub ma na celu wzmocnienie przekazu reklamowego dużych marek jako uzupełnienie innych kanałów promocyjnych. Doskonale sprawdza się także jako nośnik reklamowy informujący o sezonowych wydarzeniach, a zatem jako forma promocji festiwali, premier kinowych, koncertów czy imprez publicznych. Oddziaływanie nośników reklamy outdoorowej jest ograniczone terytorialnie, jednak jak wspomniałem wcześniej miasta Śląska i Zagłębia są położone blisko siebie lub wręcz zrośnięte ze sobą.

Dla małych firm znaczenie tej formy promocji skupia się przede wszystkim na eksponowaniu niewielkich banerów reklamowych z informacją o ofercie firmy oraz danymi kontaktowymi. Aby taka reklama odniosła skutek potrzebne jest wiele kontaktów odbiorcy z reklamą. W miejscach gdzie dozwolona jest jazda z dużą prędkością trudno oczekiwać zapamiętania takiej reklamy, a nawet jej przeczytania, lecz tam gdzie samochody muszą jeździć wolniej jest to znacznie bardziej prawdopodobne. Wiele osób pokonuje także te same trasy każdego dnia w drodze do pracy i do domu i to właśnie one po jakimś czasie zapamiętają i utrwalą sobie przekaz reklamowy zawarty na banerze.