Jak rozreklamować stronę www?

Z jednej strony słyszy się dokoła, że skoro nie ma Cię w Sieci to tak jakby Cię nie było, zaś z innej strony skoro już wydasz wielką sumę pieniędzy na budowę serwisu internetowego demonstruje się, że skądinąd nie jest lepiej. A przecież jeżeli Twoja firma jest obecnie w Internecie to miało to rozwiązać jakiekolwiek kłopoty, a tu wciąż nic. Przyjrzyjmy się wszakże w jaki sposób użytkownicy Internetu trafiają na określone witryny www. Z pierwszej strony są to źródła pokroju off-line, z drugiej źródła typu on-line.

Off-line

Do źródeł typu off-line zalicza się publikacja adresu Twej witryny internetowej we wszelakich stanowiskach poza Internetem. Podciąga się do tego wizytówka, anonse oraz reklamy w prasie drukowanej, banery reklamowe itp. Niejednokrotnym defektem jest nie przytoczenie adresu strony internetowej w użytkowanych regularnie fasonach wizytówek oraz ogłoszeń. W tenże sposób nikt nie dowie się o jej funkcjonowaniu.

On-line

Do kolejnej kategorii podciąga się publikacja wzmianek o witrynie w Internecie. Na pewno dowolna firma ma multum rozmaitych profili albo wizytówek w licznych portalach specjalistycznych, indeksach i spisach firm oraz temu podobnych. Po stworzeniu serwisu firmowego częstokroć zapominają uzupełnić adres nowej witryny we wszystkich takich publikacjach. Nie pozostawiają tym samym szansy Internautom na dotarcie do tejże witryny i generalnie zwężają zaabsorbowanie owymi profilami, bowiem naturalne jest, że szukając czegokolwiek w Sieci bezzwłocznie zamierzamy przejść na stronę docelową. Czy ktokolwiek analizując rejestr firm dzwoni po kolei do którejkolwiek z firm, czy raczej przechodzi na ich witryny www?

Wyszukiwarki

Jednakże najwyraźniejszym źródłem ruchu na witrynie www są wyszukiwarki, tego typu jak Google.pl, Bing.com, lub mniej popularny Duckduckgo.com. Żeby wyszukiwarka potrafiła pokazywać stronę w rezultatach wynajdowania wprzódy sama musi ją odnaleźć. Najpraktyczniejszym chwytem jest wskazanie jej adresu, a przeto oczywiście dołączenie go we wszelkich katalogach firm, w jakich posiadamy własny profil. Roboty wyszukiwarek przeczesują Internet non–stop i wcześniej lub później trafią na ten adres uzupełniając jego zawartość do swoich zasobów.

Problem jest jedynie tego rodzaju, iż na podium rezultatów może znaleźć się tylko parę witryn, a ludzie z lenistwa wypróbowują najwyżej trzy pierwsze. Staje się coraz szersza znajomość faktu, że kolejnością rezultatów przekazywanych przez wyszukiwarki da się trochę manipulować. Techniki takie w naszym państwie definiuje się określeniem pozycjonowania. Zaprząta to w szczególności mnóstwo czasu jak również wiedzy, zatem zamiast samemu marnować czas bez gwarancji jakichkolwiek zysków rozsądnie zdać się na usługi niesione przez sprofilowane firmy.